Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 21 augustus 2012

Fietsrondje en natuurpad Hollandse Biesbosch

Vanmiddag bijna zestig kilometer gefietst door de halve Alblasserwaard, en daarna via de spoorbrug bij Sliedrecht de Merwede overgestoken naar de Hollandse Biesbosch, en daar een half uurtje rondgelopen op een natuurpad. Toen weer terug naar huis. Ik zal niet uitweiden over de lichamelijke ongemakken. Dat natuurpad was een bijzondere ervaring.

Het was bijna dichtgegroeid, liep vlak langs het water van de Merwede, slingerde alle kanten op en je zou er zo verdwalen met alle zijpaden. Ik ben dus maar een gedeelte van het pad afgelopen, maar er was genoeg te fotograferen. Het gonsde en zoemde werkelijk oorverdovend van de honderden, duizenden, misschien wel miljoenen insecten. Nooit geweten dat minivleugels zoveel herrie konden maken.

Heel veel vlinders ook vlogen er rond. Straks een serie van deze vlinders, nu eerst een uiterst kleurrijk beeldverslag van de tocht zelf, eerst nog enkele van de fietstocht, daarna van het natuurpad.

Uiteindelijk ben ik letterlijk weggevlucht voor met name de zeer interessante en agressief aanvallende insecten, waaronder dazen en andere gekleurde varianten. Die laatste had ik graag gedetailleerd op de foto willen zetten, maar ik had er mijn lichaam niet voor over ...









































2 opmerkingen:

  1. Ik ben daar nog nooit geweest. Wat een geweldige natuur! Ik zou wel in dat bootje op het meer willen zitten, net als op je ene foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is het in de Biesbosch. Ik kom er nog wel eens. Je foto's zijn een mooi overzicht van hoe het daar is.

    BeantwoordenVerwijderen