Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 7 juli 2012

Canon PowerShot SX260 HS

Vandaag een nieuw fototoestel gekocht, aangezien de meest ultramoderne technisch hoogstaande apparatuur tegenwoordig spontaan breekt op kleine knullige plastic scharnierpunten, en reparatie van dit soort kleine, maar cruciale gebreken ook nog eens duurder kost dan het aanschaffen van een vergelijkbaar of zelfs beter nieuw exemplaar. De hedendaagse wegwerpmaatschappij ...

Niet dat ik hem niet gebruikt hebt. Ruim 35.000 exemplaren in bijna een jaar tijd. Mijn eigen record gebroken.

Niet dat ik hem weggooi. Met een afgebroken tandenstoker tussen de accu en de SD-card kan ik de boel net op z'n plaats houden en het klepje weer dicht krijgen. Nou ja, tot ik natuurlijk midden in het veld een accu moet verwisselen en het stokje spontaan het gras in vliegt ...

Niet dat ik niet tegen grenzen aanliep. Vooral de zoomfunctie (10x vergroten) was voor mij toch een beperking. Nu kan ik officieel naar 20x, met wellicht nog uitbreiding naar 40x (digitaal). Vooral handig als je vogels op enige afstand wil proberen vast te leggen. En zeker als ze dan ook nog vliegen ....

Niet dat ik er niet blij mee ben. Fantastisch toch wel die moderne techniek en de zeer uitgebreide mogelijkheden. Nog wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen. Maar de eerste 340 exemplaren zijn er al weer mee gemaakt.

O ja, de Canon PowerShot SX260 dus, voor de kenners. Broekzakformaat. Altijd handig, voor onderweg. Groothoek 25mm, 20x optische zoom, 12,1 Megapixel.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten