Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 22 mei 2012

De snoekendans

Gisteren werd mijn oog tijdens het fietsen naar mijn werk getroffen door beweging in het water. Omdat er geen eenden, futen of andere watervogels te zien waren, ben ik even afgestapt. En zag daar een wonderlijk schouwspel. Twee forse vissen, die elkaar achterna zaten, of wellicht zij aan zij aan het rondjes draaien waren. Waarschijnlijk gaat het om snoeken, maar ik ben geen kenner. Mooi gezicht. Zeker als je er net getuige van kunt zijn ... en nog foto's en een video van kunt maken ook.






3 opmerkingen:

  1. Ben geen sportvisser hoor, maar deze ruggen lijken mij te vet voor een snoek. Voor een zeelt zijn ze te groot, dus wellicht toch karpers?
    Hoe dan ook: Gaaf, die Schepping!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Hans, het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt. Maar karpers leven toch niet 'in het wild' in Nederland, alleen uitgezet in flinke vijvers? Of heb ik dat mis ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anton, voor zover ik weet, leven karpers ook in het wild. Het kunnen trouwens ook nog wel Brasems geweest zijn. Die kunnen ook behoorlijk groot worden. Met warm weer laten ze beide regelmatig hun rug zien. Fijn Pinksteren, hans

    BeantwoordenVerwijderen