Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 6 april 2012

Zouweboezem

Vanmiddag wezen wandelen in de Zouweboezem, een mooi natuurgebied ten noorden van Meerkerk, aan het andere uiterste van de Alblasserwaard. Mooi weer, hoewel een tikkeltje fris, erg stil, en de lente was volop aanwezig. Drie en een half uur gewandeld, ruim vijfhonderd foto's gemaakt, en dus maar 12 kilometer gemaakt. Deze keer niet de hele boezem rondgewandeld, maar de polder Achthoven in geweest. Jammer alleen van het gebrek aan bewegwijzering, nu moest ik halverwege weer terug. Hierbij een verslag in beelden.





















































2 opmerkingen:

  1. Hallo Anthon,
    Grappig, ik liep er diezelfde dag ook geruime tijd rond. Ik heb je niet gezien, dat zegt wel iets over de grootte van het gebied.
    Op één van de foto's lijkt wel een visarend zichtbaar, maar ik kan het niet zo goed zien. Die visarend was er, want die heb ik met enekele anderen wel gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Gerard, zag het inderdaad staan op je website. Ik was er echter pas om 2 uur. Het zou kunnen dat ik dezelfde visarend heb vastgelegd, maar mijn 10x zoom was te weinig om hem goed in beeld te krijgen. Er zitten trouwens wel veel roofvogels in dat gebied. Blijft overigens een schitterend mooi en uitgestrekt gebied, waar genoeg te zien valt.

    BeantwoordenVerwijderen