Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 5 februari 2012

Open mijn oren, mijn ogen, mijn handen

Vanochtend speciale dienst in de kerk, afgestemd op gehandicapten. Daar werd onderstaand kinderliedje gezongen van Elly en Rikkert. 

Eenvoudig lied, waarin met weinig woorden mooie dingen gezegd worden. Het trof me weer even, die kern van wat geloven precies inhoudt. 

Luisteren, zien, doen. 

Korter dan deze essentie kun je het bijna niet samenvattten.

Jezus, open mijn oren.
Leer mij Uw stem te verstaan.
Leer mij Uw woorden te horen,
te weten waar ik moet gaan.
Om Uw licht te verspreiden,
Uw Naam te belijden.
Leer mij Uw stem te verstaan.

Jezus, open mijn ogen.
Leer mij de mensen te zien,
zoals U ze ziet uit de hoge.
U bent de Heer Die ik dien.
Om U liefde te geven
aan wie met mij leven.
Leer mij de mensen te zien.

Jezus, ik open mijn handen.
Leer mij een zegen te zijn.
Maak mij een hulp voor de and'ren
die leven met honger en pijn.
Om aan wie U niet kennen
genezing te brengen.
Leer mij een zegen te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten