Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 12 februari 2012

Hoor, een stem roept ....

hoor
een stem roept
in de stilte
van de donkere nacht

maar wat roept hij
wat is zijn boodschap
wat is zijn vraag
aan mij

ik hoor hem lopen
maar zie hem niet
geen hand voor ogen
geen visueel contact

maar wel het geluid
van voetstappen
onrustig
ademhaling
met horten en stoten

en ik zeg
zacht maar hoorbaar
wat is er 
wachter
wat is er 
van de nacht

en hij roept
de morgen
met het licht 
is nog niet gekomen
en ik wacht
maar weet niet 
meer waarop
wat kom je 
doen
dan
wat is je boodschap
wat is het doel
van je waken
wat is de reden
van je komst

en hij roept
nog harder
wanhopig
onrustig

ik 
ik ben 
duidelijk
de weg kwijt
en mijn doel

vervoerder zonder pakket
koopman zonder waar
profeet zonder boodschap

ik had een verhaal
maar ik ben het vergeten
ik ben gestuurd
maar weet niet door wie
ik kwam met een opdracht
en ik kwam van ver

maar gaandeweg
ben ik alles verloren
de hoop 
en mijn doel
de weg
en een reden

waarschuwen ja
dat moest ik gaan doen
maar wie
en waarom
ik weet het niet meer

en zuchtend
hoor ik hem
zakken
op de grond

en ik roep
wacht
wachter
kom geef niet op
wacht maar
ik kom naar je toe

want ik moet je vertellen
dat ik aan het begin
van de avond
heb gedroomd over jou
en ik voelde de spanning
toen ik wakker werd
nu gaat het gebeuren
nu komt hij er aan

wat
zegt de wachter
gedroomd over mij
en hij lacht

ja
zeg ik
gedreven
en dapper
nu kunnen we samen
de weg op gaan

roepen
zegt hij
ja kom op
laten we roepen
en lopen
en gaan
iedereen moet het weten

en zo
lopen we nu
samen
op weg
naar niemandsland

en nu en dan
roepen we
maar we weten niet wat
of waarom
of voor wie

hopelijk vinden we wat
voor het licht wordt
ontdekken we
het doel
van ons gaan
de oorzaak 
van gedrevenheid

misschien vinden we samen
een andere wachter
een waker
een herder
die wacht
op de morgen
die weet
van een boodschap
die roept
met een doel

hoor je ons
roepen
en dwalen
ben je nog wakker
hoor je de stemmen
en wacht je op ons
in de stilte
van de donkere nacht

kom dan
en roep met ons
samen
op weg
naar het licht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten