Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 12 februari 2011

CQOTD

Wat is dat nu weer voor een vreemde titel: CQOTD? Het is een afkorting van 'Christian Quote of the day', één van mijn Internet-startpagina's. Op deze site is elke dag een (Engelstalig) citaat te lezen van iemand, betrekking hebbend op een christelijk onderwerp. Met verwijzing naar eventuele Bijbelteksten, die op dat citaat slaan. Soms zeer diepgravend, soms een glimlach onttrekkend, altijd interessant. En elke dag een andere. De drie engelse citaten op mijn eerste blog zijn ook afkomstig van deze site.

Op die site is overigens heel veel informatie over heel veel onderwerpen te vinden, onderverdeeld in verschillende rubrieken. Het is leuk om daar eens rond te snuffelen.

Nu heb ik sowieso een bijzondere interesse voor mooie citaten of bijzondere spreuken, feitelijk al vanaf mijn jeugd. Toen al begon ik met het verzamelen van spreuken die mij aanspraken. Ik ben ook in het bezit van het Prisma citatenboek. Maar daar ga je op den duur wel van duizelen, zo veel verschillende staan daar in. Je moet ook eigenlijk een beetje doseren natuurlijk.

De posters van Loesje en de vaak nogal maatschappijkritische teksten, zijn soms om te glimlachen. Omdat ze je eerst op het verkeerde been zetten. En een kern van waarheid bevatten. En toch ook weer niet altijd de hele waarheid zijn.

















En de christelijke variant Visje, daar zitten ook aardige tusssen.









Het lijkt me wel grappig om af en toe zo'n prikkelende spreuk als onderwerp voor een blog te nemen. Wordt dus vervolgd. Of als iemand een leuke tip heeft, reageer dan ...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten